Follow Dashboard


TITLE; Mengenang kembali ♥
Tuesday 12 November 2013 | 01:56 | 0 comments

Aloha, Bloggah! :**

Dah berjeman tak update blog ><
Bersarang bak hangg ! HAHAH.

Sorry Morry Lorry Strawberry.
Busy katekooo. cehhh. konon d:
Ngeh Ngeh Ngeh.

Hmm. Biasalah.
Sejak dah ada fon Android, dgn Note nii.
Mana nak guna laptop n Wi-Fi lagi dah.
Guna Maxis Internet yg sebulan RM50 tu jeh.
Hahah. Wi-Fi kat umah nii... Wujud ke tak wujud ke, sama jee.
On bila perlu je.
Bila dah mula nak update blog, dah kena off Wi-Fi.
So, jarang ah dpt luang masa nak type dkt diary blog kesayangan ite nih :*
Aaummm :3

Actually, banyak yang dah terjadi dalam tempoh masa 5 bulan ni.
Since my last post on 12 of June.
But, mostly hm hm malas nak ingat -.- hahahah.
Ada pahit. Ada manis :))
Ada suka. Ada dukaa ;)

Masa Hari Raya Aidilfitri, hari yg kedua...
Aku dgn family belah ibu semua gerak ke Chendering, Terengganu...
On the next day, kitaorg gerak ke Jerteh n Tumpat :)
The next day afterwards, kitaorg pergi Tasik Kenyir for 2 days and 1 night :)
Having so much fun there!
I love the scenery vewy much. hewhew
Then terus gerak ke somban, nismilannn xD
Hari Raya Aidilfitri :) 
location: Seremban

Moments at Chendering, Terengganu :)


Moments at Jerteh, Terengganu :)






Pemandangan semasa dalam perjalanan ke Tumpat, Kelantan :)



Moments at Tumpat, Kelantan :)
Meet my pakngah Din! :D



Moments at Tasik Kenyir :)


Boat House braderrr


The view at Tasik Kenyir!







Sepupu sepepart d:


Beloved cousies, Dina n Hariz :)


The Night view at Tasik Kenyir!
Wasn't it looks pretty? :')





Going for jungle trekking to Kelah Sanctuary! :))





On 2nd of September ada khursus 1CiTizen...
ada beberapa org je la yg terpilih including me.
The next day, kitaorg akan menduduki ujian 1CiTizen secara online mengenai benda tu.
and semalam, Isnin bersamaan 11 November,
cikgu Hasmiza, my ICT teacher...
carik aku.
Then, at first aku ingat kan dia marah sbb aku tak hntr lagi assignment yg dia baru kasi tuu.
hahahah xD
yelaaa, sebab aku dah tak dtg skolah dah after final exam ritu.
sbb, aku p ceragem for treatment :')
Rupa-rupanya dia kata apa tau...
" Tahniah Najwa! Kamu menang dapat no. 2 dalam pertandingan 1CiTizen tu! "
and I was like... * blur + terkejut + terharu + nak menangis + happy + eksaited apa semua ah!*
HAHAHHA xD terkejut lah jugakkk mak jah sebelah umah. ececeh. kekeke
But, seriously... Perasaan yg sukar utk diungkap sangat time tu :')
Bersyukur kehadrat Ilahi sesangat ah.
Ya Allah, Dia je tahu cemana perasaan aku at that time n betapa bersyukurnya aku :')
Alhamdulillah...



On 12 October.
Aku on Twitter as usual.
Then, kawan aku masa form 3, satu tuisyen dgn aku dulu mention...
Dia cakap ah en fasal Cikgu Harun...
Dia beritahu yang cikgu Harun dah meninggal pada 9 October bersamaan hari Rabu.
Sebak sangat hati aku time tu weh ;'\
Dia lah satu satunya cikgu yang paling aku sayang.
Ya, Allah lebih menyayangi dia :')
Arwah dulu, baik orang nya :'/
Ya Allah... takboleh nak kenang fasal dia...
Cemana punya selok belok lah sekalipun cara dia mengajar bm...
tapi kitaorg faham sangat!
Aku ingatkan nak dia ajar aku bm utk aku spm tahun depan.
tapi, tu lah. takde rezeki... hm :')
The way he teach. The way he communicate. The way he gives opinion.
The way he gives advise. Everything!
Subhanallah... Rindu sangat dekat dia :(
Semoga roh nya ditempat kan di kalangan org-2 yg beriman :')

Kitaorg dak dak tuisyen Akademi Arif, yang selama ni cikgu pernah membimbing,
mendidik, mengajar akan merindui cikgu selalu :')
Hope kita jumpa di atas sana Ya Cikgu :')

So skrg nii... lepas final exam ritu...
mmg haram ah aku nak jejak kaki kat sekolah tu -.-
haisy, kau ni wa.
tak baik lah! heheheh.
bukan apaaaa. better aku pergi buat treatment aku drpd aku dok lepak.
buang masa. gocip. mcm org lifeless gila k.
Jadah haram centu -.- lahhai.

Now, as I said...
always pergi buat treatment aje :')
Makcik sedara belah ayah aku ada kata, nak bawak pergi A'Famosa on December!
Yeayyyy! Can't wait fer that :*
Haisy, kalau aku boleh ajak Aidil, aku nak je dia join. tapi kang, apa lak sesedara ckp en...
kalau dgn ibu n ayah aku je takpeee.
and ibu pun ada kata nak pergi kat terengganu...
yippeee!
Can't wait to see my bunny bucuk bucuk bambam boo :*

thats all for this topic ;))
xoxo


Old things | New things